FANDOM

Artykuł
Sezon 8, odc. 105
Informacje podstawowe
Premiera 08.11.2012
Reżyseria Wojciech Nowak
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Komediant
Następny odcinek Sztuka dojrzewania

Artykuł - to sto piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Gibalski, Paruzel i Marczak bardzo chwalą Karolinę, co nie podoba się Mietkowi. Nagle Możejko oznajmia aspirantowi, że to on pomoże Górskiej podczas jej pierwszych dni na sandomierskiej komendzie. Poza tym Nocul planuje wyjazd z żoną. Podczas jazdy Karolina zauważa, że jakiś chłopak chce ukraść starszej pani torebkę i natychmiast go łapie. Możejko i reszta są dumni z nowej koleżanki. Mateusz przygotowuje się do wyjazdu z dziennikarzem Jurkiem Kawką, który jest jednocześnie zapalonym ornitologiem. Po drodze ksiądz spotyka Mietka, który zazdrości Górskiej umiejętności, ale duchowny zapewnia go, że też jest świetnym policjantem. W lesie Jurek pokazuje proboszczowi swoją czatownię. Wkrótce udaje im się dostrzec i sfotografować dudka. Niestety ptaka płoszy strzał. Dziennikarz mówi, że to kłusownicy. Później spotyka się z biznesmenem, który nie zgadza się na publikacje artykułu na temat nieprawidłowości w jego firmie i próbuje go przekupić, ale Kawka jest pewien swego. Wieczorem Piotr pomaga młodej dziewczynie zaczepianej przez trzech chłopaków. Rano Natalia widzi, że organista ma podbite oko i uważa, że ktoś go pobił, chociaż Piotr zaprzecza. Justyna przyjeżdża do domu Jurka i znajduje tam jego ciało. Karolina organizuje test dla innych policjantów, jedna ci nie radzą sobie najlepiej. Nagle Justyna dzwoni do Oresta i mówi mu o makabrycznym znalezisku. Na miejscu inspektor uspokaja ukochaną. Lekarz sądowy podejrzewa, że do ofiary strzelano ze sztucera. Mietek ustala, że Jurek dzień wcześniej wydział się z księdzem, więc Możejko wysyła do niego aspiranta i Karolinę. Gdy Natalia mówi Mateuszowi o podbitym oku Piotra, na plebanię docierają policjanci. Duchowny mówi im, że Kawka miał pretensje do kłusowników, bo ci płoszyli mu ptaki. Górska podejrzewa, że sprawcom mógł być jeden z nich. Proboszcz mówi Emilce, że Jurek nie żyje. Gibalskiemu udaje się namierzyć Adamka podejrzewane o kłusownictwo. Nocul z Karoliną przyjeżdżają do mężczyzny, który twierdzi, że teraz pracuje legalnie. Były kłusownik naprowadza policjantów na nowy trop. Justyna przychodzi do księdza i mówi mu o artykule, nad którym pracował Kawka i prosi go, żeby naprowadził na to policje. Podczas obserwacji w lesie Karolina zauważa Wandera, który zakładał sidła i razem z Mietkiem łapie go. Proboszcz spotyka dziewczynę, której wcześniej pomógł Piotr i dowiaduje się od niej co się stało kościelnemu. Na komendzie Wander twierdzi, że dawno nie używał swojego sztucera i nie zabił dziennikarza. Duchowny przychodzi na komisariat i mówi aspirantowi o artykule na temat sandomierskiego biznesmena. Nocul opowiada szefowi o nowej poszlace, jednak w komputerze nie ma artykuły i nie wiadomo o kim mógł być. W trakcie jazdy Piotr zauważa chłopaka, który go pobił, więc Natalia zapisuje numer rejestracyjny jego auta. Wśród podejrzanych biznesmenów są Bursztyn, Madejski i Chwała. Przy szachach Mietek żali się księdzu, że Górska ciągle ma nowe pomysły i jest lubiana przez innych. Następnego dnia Karolina udając reporterkę przychodzi do Bursztyna, który jednak nie zna zabitego. Potem idzie do kolejnego podejrzanego, ale okazuje się, że i u niego nie było Kawki. Ksiądz dostaje kopertę z inicjałami J K w której są zdjęcia. Ekspertyza balistyczna potwierdza, że do ofiary strzelano z broni Wandera. Mateusz pokazuje im zdjęcia z polowania Wandera, a na jednym z nich jest Madejski. Poza tym w paczce była też płyta z artykułem. Możejko i Karolina udają się do biznesmena, żeby go aresztować, gdy nagle jego syn próbuje uciec, ale Noculowi udaje się go złapać. Na komendzie okazuje się, że to on ukradł broń Wandera, a winę zwalić na niego, ponieważ nie chciał, żeby firma ojca została zniszczona. Ponadto to on pobił Piotra. Emilka chce zorganizować w szkole wystawę fotografii Kawki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki