FANDOM

Antyk
Sezon 16, odc. 203
Informacje podstawowe
Premiera 22.09.2016
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Lotnisko
Następny odcinek Kometa

Antyk - to dwieście trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Basia przynosi mężowi jedzenie do pracy. Dziubak też chciałby mieś jakąś kobietę. Gdy Natalia przychodzi na pocztę otrzymuje worek listów. Gdy gospodyni wraca na plebanię zaczyna kłócić się z Pluskwą. Wieczorem Możejko mówi Noculowi, że od jutra będą testować nowy system monitorowania postępu spraw, dzięki któremu naczelnik będzie miał stały wgląd w pracę wszystkich policjantów. Antoni przychodzi na plebanię, żeby zagrać z księdzem w szachy. Natalia żali się policjantowi, że wszyscy rozmawiają z nią tylko o gotowaniu. Dziubak radzi jej znaleźć nową pasję. Następnego dnia gosposia oznajmia, że napisze książkę o czymś innym niż o jedzeniu. Potem razem z Mateuszem i Waldkiem udaje się na targ staroci, żeby kupić biurko i zauważa sekretarzyk, jednak przedmiot został już kupiony. Natalia chce go odkupić od Beaty Sawickiej z poczty, ale ta się nie zgadza. Możejko pokazuje system pracowników, którzy nie są z tego zadowoleni. Niespodziewanie przychodzi Morus, przed którym policjanci udają zadowolonych. Pluskwa przychodzi z kwiatami na pocztę i pyta o Beatę. Ponieważ kobiety nie ma w pracy dostaje od jej koleżanki adres. Kiedy Waldek dociera do mieszkania Sawickiej znajduje ją martwą na podłodze, więc wzywa policję. Lekarz sądowy stwierdza, że zgon nastąpił poprzedniego wieczoru, a przyczyną śmierci była asfiksja (zmiażdżona krtań). Mietek zauważa ślady szminki na filiżance, a denatka nie miała makijażu. Dziubak przesłuchuje Waldka, który mówi, że chciał przekonać Beatę do odsprzedania biurka Natalii. Sąsiadka ofiary mówi, że przed 20.00 przeszła Janina Stankiewicz, szefowa i przyjaciółka Sawickiej, i zaraz potem zaczęła się kłótnia. Na komendzie podejrzana mówi, że przyłapała pracownicę na wynoszeniu przesyłek i próbowała przekonać ją do oddania paczek, ale jej nie zabiła. Jednak Stankiewicz nie ma alibi. Możejko wysyła pracowników na pocztę, ponieważ nie ma konkretnych dowodów przeciwko podejrzanej. Ksiądz i Pluskwa szukają nowego biurka dla Natalii. Na poczcie Mietek znajduje stare zdjęcie podejrzanej i ofiary z jakimś mężczyzną. Morus chce przeprowadzić analizę efektywności każdego policjanta. Według bilingów do ofiary regularnie od trzech miesięcy dzwonił Krystian Sawicki, jej były mąż. Nocul i Dziubak przyjeżdżają do domu matki Krystiana, która twierdzi, że syn nie ma kontaktu z byłą żoną, a w wieczór zabójstwa był w garażu, jednak nie widziała go tam. Sawicki mówi, że Janina wspierała go w kłopotach. Mateusz i Waldek przychodzą do antykwariatu, ale nie ma tam żadnych biurek. W kawiarni policjanci nie mogą dopasować żadnego z podejrzanych do morderstwa. Nagle do Mietka dzwoni Gibalski i mówi, żeby przyjechali na komendę, ponieważ okazało się, że po śmierci byłej żony Krystian dostał sporo pieniędzy z polisy na życie co daje mu motyw. Mateusz i Waldek przychodzą do kolejnego sklepu, gdzie mogą zamówić biurko, jednak jest to bardzo kosztowne. Morus pokazuje policjantom, że system oblicza prawdopodobieństwo winy i wychodzi, że do Krystian ma większe. Jednak ci nie są przekonani. Wieczorem Mietek i Antek odwiedzają księdza i mówią mu o programie komputerowym. Natalia znajduje w internecie biurko za 250. Rano Dziubak mówi, że w protokole sekcji nie ma żadnych śladów sprawcy. Natalia mówi księdzu i Pluskwie, że znalazła w internecie biurko. Pluskwa zauważa, że chodzi o figurkę stojącą na biurku. Mateusz dowiaduje się, że aukcja została wystawiona dwa dni wcześniej, więc dzwoni do Nocula i prosi go, żeby przyjechał do antykwariatu. Proboszcz przypomina sobie, że antykwariusz pakował taką samą figurkę do wysyłki i domyśla się, że to mężczyzna zabił Beatę, bo ta znalazła figurkę w jednej z paczek, domyśliła się, że jest cenna i chciała ją sprzedać. Okazuje się, że to jego paczki Sawicka kradła. Antykwariusz przyznaje, że poszedł do jej mieszkania, poczekał aż Janina wyjdzie i znalazł figurkę w jej mieszkaniu, więc zaczęli się kłócić i udusił ją, ponieważ Beata domyśliła się, że antyki pochodzą z nielegalnego źródła. Chwilę potem przyjeżdżają Mietek i Gibal. Wieczorem naczelnik uznaje, że program wymaga usprawnienia. Waldek daje Natalii nowe biurko z szufladkami.

CiekawostkiEdytuj

  • W czasie przesłuchiwania pracownicy poczty Dziubak przekręca imiona Beaty Sawickiej i Janiny Stankiewicz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki