FANDOM

Aniołek
Sezon 1, odc. 12
Odc.12.jpg
Informacje podstawowe
Premiera 15 luty 2009
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Zemsta
Następny odcinek Wypadek

Aniołek - to dwunasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Pracujący w Niemczech Sławomir Ruciński przyjeżdża do Polski. Kryśka informuje go że jest on ojcem jej dziecka. Mężczyzna nie wierzy jej i odjeżdża. Rano spotyka księdza Mateusza. Opowiada duchownemu o swoim problemie. Ten zaprasza go na herbatę. Tymczasem Michał wyznaje Natalii, że koleżanka chce z nim iść do kina i ewidentnie jest w nim zakochana. Wkrótce listonosz i sąsiedzi znajdują pobitą Krysię, a jej dziecka nigdzie nie ma. Wkrótce ksiądz Mateusz przyjeżdża na miejsce i dowiaduje się o wszystkim. Podejrzany jest Sławek, który w nocy uciekał z mieszkania kobiety. Mężczyzna zostaje zatrzymany na przesłuchanie. Proboszcz nie wierzy w jego winę. Koledzy Michała próbują zniechęcić go do Patrycji. Ruciński nie przyznaje się do winy. Po przesłuchaniu zostaje wypuszczony, jednak Gibalski i Marczak go obserwują. Ksiądz Mateusz odwiedza Krysię w szpitalu, jednak ta ciągle jest nie przytomna. Wkrótce duchowny zauważa radiowóz. Możejko postanawia ponownie przesłuchać Rucińskiego i przeszukać jego mieszkanie. Tymczasem proboszcz udaje się do szpitala, gdzie dowiaduje się, że Krysia mogła urodzić dziecko w innym mieście lub w domu, a chłopiec nie jest zarejestrowany w żadnym urzędzie. Rozmawia o tym z Noculem. Równocześnie Michał wypytuje Piotra o kobiety. Policji nie udaje się znaleźć położnej, która odbierał poród Krystyny Bednarz. Później ksiądz Mateusz udaje się do biskupa i prosi, aby ksiądz Jacek sprawdził dla niego spis dzieci urodzonych 28 marca. Sławek przysięga, że jest niewinny i zaczyna wierzyć, że dziecko jest jego. Ksiądz Jacek trafia na Bulzackich, którym niedawno urodziło się pierwsze dziecko po 17 latach małżeństwa. Mateusz jedzie do nich. Dowiaduje się, że Bulzacki miał dziecko z kochanką, które jego żona zgodziła się adoptować. Później udaje się do kochanki Bulzackiego - Jadwigi Pope, której 28 marca urodził się syn w domu. Kobieta ma wiele dzieci, dlatego oddała najmłodsze. Proboszcz odkrywa, że Bulzaccy skłamali - nie było żadnego romansu, a dziecko kupili. Duchowny uświadamia im, że kobieta nie jest matką dziecko, a jedynie spreparowała lewe papiery. W kawiarni ksiądz opowiada o wszystkim Noculowi, który uznaje, że to synek Krysi, która chciała sprzedać dziecko, ale zrezygnowała, a wściekły Bulzacki pobił ją i zabrał dziecko. Nagle Mateusz zauważa Możejkę. Ustawia rozmowę tak, żeby wyglądała, że to aspirant wszystko odkrył. Podinspektor ustala, że pośrednikiem był położny Gilowski. Nagle ksiądz Mateusz dostaje telefon, że Krysia obudziła się, a więc grozi jej niebezpieczeństwo. Natychmiast jedzie do szpitala. W ostatniej chwili udaje mu się powstrzymać Gilowskiego, a sam zostaje uratowany przez książkę. Chwilę później do sali wpadają Nocul i Możejko i opanowują sytuację. Sprawą Bulzackich zajmie się prokuratura. Krysia odzyskuje synka. Sławek postanawia dać im szansę. Gdy Mateusz wraca na plebanię zastaje zmartwionego Michała, który zwierza mu się, że nie wie czy powinien pójść do kina z koleżanką czy nie. Duchowny nakłania go, aby poszedł. Chłopiec postanawia zaryzykować. Okazuje się, że obaj nastolatkowie myślą podobnie na temat randek.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku Paruzel ma naramiennik młodszego aspiranta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki