FANDOM

Życiowy rekord
Sezon 14, odc. 180
Informacje podstawowe
Premiera 15.10.2015
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Geniusz
Następny odcinek Piekło

Życiowy rekord - to sto osiemdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia i Mateusz przychodzą na inaugurację sezonu pływackiego. Jedna z pływaczek, Diana Świerczewska, ma szanse dostać stypendium. Dziewczynę zaczepia jej były chłopak Artur Rozbert, z którym ta nie chce rozmawiać. Po powrocie do domu Diana dziwnie się zachowuje. Ojciec dziewczyny, Tadeusz, uważa, że są dla niej za surowi (nawet kazał jej rozstać się z chłopakiem). Następnego dnia Natalia denerwuje się spotkaniem z facetem poznanym przez internet i przez to przygotowuje Emilce kanapki z dżemem i serem. Basia przychodzi na komendę i jest roztrzęsiona, ponieważ Mietek pojechał na pomorze do ciotki, która dostała udaru. Gdy facet z internetu przychodzi na plebanię okazuje się, że to Krzysztof Kopytko - przedstawiciel handlowy. Diana nie przychodzi na pływalnie. Nagle jej trenerki, Alicji Kobuś ktoś dzwoni. Rodzice dziewczyny obdzwaniają wszystkich jej znajomych, ale nic to nie daje. W końcu przychodzą na komendę i zgłaszają jej zaginięcie. Marczak i Paruzel mówią szefowi, że Diana zamieściła kilka postów o śmierci na różnych portalach społecznościowych oraz pisała wiersz o tym, jaka jest nieszczęśliwa i chce utonąć w rzece. Policjanci postanawiają przeszukać okolice rzeki. Natalia i ksiądz chcą im pomóc. Nagle przybiega Artur i pokazuje Możejce SMS od Diany o treści: "Mam nadzieję, że to kiedyś zrozumiesz. Żegnaj.". Pod mostem udaje się znaleźć nieprzytomną dziewczynę. Świerczewscy mają do siebie nawzajem pretensje. Lekarz oznajmia, że Diana jest w ciąży. Tadeusz jest wściekły na Artura, ale żona go uspokaja. Technicy znajdują przy moście ślad opony. Emilka domyśla się, że randka Natalii się nie udała. Następnego dnia mężczyzna wysyła do gospodyni SMS z przeprosinami. Teresa przychodzi na plebanię, żeby podziękować księdzu. Kobieta obwinia się, że za dużą presje wywierała na córce. Według badań pod paznokciami Diany znaleziono ślady naskórka i Orest przypomina sobie, że Artur był podrapany. Tymczasem chłopak przychodzi do szpitala, gdzie są już Świerczewska i proboszcz. Natalia ma problemy z psującym się mikserem. Nagle dostaje SMS od Krzysztofa z prośbą o rozmowę. Marczak zatrzymuje Artura, a wszystko widzi Mateusz. Krzysztof przychodzi na plebanię. Na komendzie Rozbert zapewnia, że nie zepchnął Diany, a zadrapał go kot sąsiadów. Jednak Możejko pokazuje mu zdjęcie na którym Artur całuje się z Patrycją. Chłopak twierdzi, że zrobił to, żeby wzbudzić w Dianie zazdrość i nic nie wiedział o ciąży. Krzysztof daje Natalii kwiaty, ale gdy wspomina o mikserze gospodyni go wyrzuca. Mateusz dostaje telefon, żeby przyjechał na komendę. Duchowny odwiedza Artura, który przyznaje, że to Diana go podrapała. Ksiądz próbuje przekonać Możejkę co do niewinności chłopaka. Natalia opowiada Basi o Krzysztofie i zdaje sobie sprawę, że źle go oceniła. Noculowa radzi jej przeprosić mężczyznę. Niestety ten nie odbiera. Proboszcz przychodzi na pływalnie i jest świadkiem kłótni między Patrycją i Alicją. Trenerka myślała, że Diana straciła dziecko i martwi się, że dziewczyna nie wróci już do drużyny. Później duchowny udaje się do szpitala, gdzie Teresa mówi mu, że z Dianą już lepiej. Gdy ksiądz proponuje, że zastąpi ja przy łóżku dziewczyny dowiaduje się, że wcześniej była tu Alicja. Paruzel ustala, że ślady na moście mogą należeć do toyoty albo kupera. Mateusz przyjeżdża do domu Alicji i widzi jak ta przygotowuje się do wyjazdu. Ksiądz wie już, że to trenerka zepchnęła Dianę podczas kłótni o dziecko, a przyjechała do szpitala, żeby dokończyć dzieło, ale nie mogła tego zrobić, ponieważ Teresa ciągle siedziała przy córce. Alicja zostaje zatrzymana. Natalia wysyła maila do Krzysztofa. Diana odzyskuje przytomność. Jej rodzice i Artur bardzo się z tego cieszą. Krzysztof odpisuje z prośbą o spotkanie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki