FANDOM

Świadek oskarżenia
Sezon 14, odc. 176
Informacje podstawowe
Premiera 17.09.2015
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Drift
Następny odcinek Amfetamina

Świadek oskarżenia - to sto siedemdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Do kościoła przychodzi Marcelina Cichosz, która mówi Mateuszowi, że od pięciu lat ma męża, profesora Oskara, ale Marcelina od kilku miesięcy ma romans z Leszkiem i nie umie z nim zerwać. Ksiądz przeczuwa, że to uczucie minie. Basia proponuje mężowi pójście do kina. Nagle Mietek dostaje telefon, że znaleziono postrzeloną w głowę kobietę koło Dwikozy. Na miejscu Orest przesłuchuje mężczyznę, który znalazł kobietę. Postrzelona nie miała przy sobie dokumentów. Wierzbicki oznajmia, że Oskar Cichosz zgłosił na komendzie zaginięcie żony, której opis pasuje do postrzelonej. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Oskara i mówią mu o postrzeleniu. Profesor nie wie kto mógł strzelać do Marceliny. Ostatni raz widział żonę dzień wcześniej o piątej po południu i nie wie dokąd poszła ani co robiła w Dwikozach. Proboszcz zaprasza Mietka na plebanię, ale ten mówi o postrzeleniu Marceliny. Ekspertyza balistyczna stwierdza, że Marcelina została postrzelona z broni kaliber 22 używanej na strzelnicach. Mateusz przychodzi do szpitala, gdzie zastaje Oskara przy żonie. Mężczyzna mówi, że nie wiadomo, czy Marcelina przeżyje. Ksiądz opowiada policjantom o romansie postrzelonej. Na liście pracowników strzelnicy widnieje nazwisko właściciela - Leszek Grabiński. Mężczyzna trafia na komendę, gdzie twierdzi, że kocha Marcelinę i nic nie wiedział o postrzeleniu. Nagle Gibalski przynosi pistolet o kalibrze 22 znaleziony w rowie zarejestrowany na Leszka. Wieczorem proboszcz mówi Noculowi, że to Oskar mógł postrzelić Marcelinę, jednak wszystko wskazuje na Grabińskiego. Duchowny przypomina sobie, że ten robił paczki na Boże Narodzenie. Następnego dnia Mietek pokazuje szefowi ekspertyzę daktyloskopijną, według której na pistolecie oprócz śladów Leszka są też inne, ale nie nadają się do identyfikacji. Do Noculów przychodzi stryjek Roman. Basia dzwoni do męża. Mateusz odwiedza Grabińskiego, który zapewnia, że bardzo kocha Marcelinę i chciał, żeby kobieta się rozwiodła. Roman daje Mietkowi szalik i proponuje podwieźć go swoim kabrioletem. Aspirant dziwi się skąd stryj ma na to pieniądze. Ksiądz przychodzi do szpitala, gdzie zastaje siostrę Marceliny - Karolinę. Natalia spotyka Romana, który prosi ją o oprowadzenie po mieście. W kawiarni ciągle prawi gospodyni komplementy. Wierzbicki oznajmia, że ekspert stwierdził iż zamki w mieszkaniu Grabińskiego nie noszą śladów włamania, więc jego hipoteza, że ktoś ukradł broń jest nieprawdziwa. Mateusz ponownie odwiedza Leszka, który utrzymuje, że nic nie zrobił Marcelinie. Mówi również, że kobieta miała zapasowe klucze do jego mieszkania. Gdy Nocul wraca do domu zauważa, że stryj gotując omal nie doprowadził do pożaru. Ksiądz przyjeżdża do Oskara, bo podejrzewa, że ten wiedział o romansie i to on mógł ukraść pistolet i strzelić do żony. Cichosz na tę teorię reaguje niejednoznacznie. Po wyjściu z jego domu proboszcz dzwoni do Możejki i prosi o spotkanie. Na komendzie duchowny mówi inspektorowi o zachowaniu Oskara. Jednak mężczyzna nie przyznał się wprost i nie ma też świadków dziwnej rozmowy. Cichosz trafia na komendę, gdzie zaprzecza zarzutom. Ksiądz każe Karolinie, która siedziała przy siostrze od rana, trochę odpocząć. Natalia mówi babci o Romanie. Tymczasem Roman zabiera Zosię na przejażdżkę i pozwala jej prowadzić. Nieoczekiwanie Oskar przychodzi do szpitala i oznajmia, że zabiera żonę do Amsterdamu. Duchowny domyśla się, że może mu chodzić o eutanazje. Zosia uderza samochodem w drzewo. Na szczęście w pobliżu są Gibal i Paruzel. Mateusz modli się. Podczas pakowania Oskar dostaje telefon ze szpitala, że jego żona się wybudziła. Mężczyzna udaje się do szpitala i próbuje udusić żonę, ale powstrzymuje go policja. Okazuje się, że to Karolina była przebrana za siostrę, która wciąż jest w śpiączce. Przemek mówi Mietkowi o drobnym wypadku Zosi. Poza tym Roman nie miał przy sobie prawa jazdy. W dzień wyjazdu stryj wyznaje, że nie ma na bilet, a to co wcześniej miał wygrał w zdrapkę, ale już wszystko wydał. Nocul pożycza mu pieniądze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki