FANDOM

Świadek
Sezon 3, odc. 36
Informacje podstawowe
Premiera 08.04.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Zakładnik
Następny odcinek Zlecenie

Świadek - to trzydziesty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Przestępcy poszukują Andrusa. Damian ze swoim psem Kapslem przynosi mu jedzenie. Na komendzie ojciec chłopca zwany "Chińczykiem", którego przyłapano na kradzieży, ma on również problemy z alkoholem. Syn mężczyzny przychodzi na komendę i idzie z nim do domu. Chłopiec ma pretensje, że ojciec znowu pije. Piotr zauważa odprysk na suficie na plebanii. Damian znów odwiedza Andrusa i obiecuje przynieść mu wieczorem drożdżówki. Gdy przychodzi słyszy strzał. Znajduje ciężko rannego przyjaciela, który po chwili umiera. Tuż potem na miejsce przyjeżdżają Wierzbicki i Gibalski, jednak chłopcu udaje się uciec. Damian wraca do domu i ukrywa koszulkę ze śladami krwi. Nocul rozpoznaje ofiarę. Szef bandytów, Korek, którzy zabili Andrusa jest na nich wściekły i karze im szukać pieniędzy. Mietek znajduje gumy przeżute przez Damiana, kojarzy również chłopca. Policjanci jadą do domu Chińczyka. Orest próbuje porozmawiać z chłopcem, jednak ten nie chce nic mówić. Na komendzie inspektor przesłuchuje jego ojca, który nic nie wie. Później chce przepytać Damiana w obecności psychologa, ale chłopiec upiera się, że nic nie wie. Chińczyk zabiera syna do domu. Możejko rozmawia z panią prokurator o gangu Korka, do którego należał Andrus. Mężczyzna chciał pomóc policji, ale nie zdążył. Tymczasem Korek i jego ludzie domyślają się, że chłopiec wie, gdzie są pieniądze zabrane przez Andrusa. Ksiądz Mateusz przychodzi do mieszkania Chińczyka, ale zostaje wyrzucony. Gdy Damian idzie przez park zaczepia go jeden z gangsterów Korka, ale gdy chłopiec zauważa tatuaż na jego dłoni ucieka. Proboszcz znów odwiedza Chińczyka, a chwilę później wchodzi policja, aby przeszukać mieszkanie. Gibalski znajduje koszulkę ze śladami krwi. Damian z ojcem zostają zabrani na komendę. Ale chłopiec wciąż brnie w zaparte. Ksiądz przychodzi na komendę i oznajmia, że Chińczyk wrócił na spotkania AA i będzie robił remonty na plebanii. Zabiera do siebie Andrzeja z synkiem. Natalia wyjeżdża na urlop. Damian idzie do domu do swojego psa. Gangster Korka już tam na niego czeka. Żąda, aby chłopiec powiedział, gdzie są pieniądze, bo inaczej zabije Kapsla. Niespodziewanie przychodzą Możejko i Nocul, ale gangsterowi udaje się uciec przez okno. Orest domyśla się, że ktoś był w mieszkaniu. Postanawia zabrać stąd Damiana. Andrzej po raz kolejny zostaje wezwany na komendę z synem. Niestety chłopiec wciąż milczy. Wobec tego prokurator wnioskuje o umieszczeniu go w pogotowiu opiekuńczym. Policjanci siłą muszą zabrać Damiana ojcu. Chłopiec trafia do pogotowia opiekuńczego i zostaje pod nadzorem Marczaka. Orest prosi Mateusza, aby ten zajął się Andrzejem. Mężczyzna znów upija się w barze, ale duchowny próbuje go przekonać, że to zła droga. Korek karze swoim ludziom dopaść Damiana. Chłopiec korzystając z tego, że Marczak usnął na posterunku ucieka. Niespodziewanie gangsterzy przychodzą do pogotowia opiekuńczego, ogłuszają policjanta i kradną mu krótkofalówkę. Natalia wraca na plebanię, ponieważ zrezygnowała z wyjazdu do Turcji. Chwilę później przybiega Damian i mówi o bandytach. Gangsterzy wykorzystują radio, żeby pozbyć się policjantów spod plebanii. Mateusz postanawia udawać, że wszyscy śpią i ukryć się z chłopcem. Bandyci wchodzą do środka. Ksiądz wyprowadza Damiana przez okno. Niestety gangsterzy znajdują proboszcza. Ale, gdy chcą go zabić zarywa im się podłoga pod nogami. Przeżyli, ale zostali ranni. Damian w końcu wyjawia Orestowi, że pieniądz ukradzione przez Andrusa są w domu jego matki. Andrzej naprawia sufit. W wywiadzie pani prokurator chwali sandomierskich policjantów, a zwłaszcza Możejkę.

CiekawostkiEdytuj

  • Damian przez chwilę ma na sobie koszulkę, którą wcześniej ukrył bo był tam ślad krwi. Nie ma plamy, ale gdy Gibalski znajduje koszulkę plama znów tam jest.
  • Nie widać, aby ktokolwiek pomógł Marczakowi, który leżał nieprzytomny na podłodze w pogotowiu opiekuńczym - ostatni raz widać go właśnie w takim stanie.
  • Gdy Damian próbuje uciec widać, że samochodem goni go Korek i jego człowiek. Z kolei w następnej scenie chłopiec jest bezpieczny ze swoim ojcem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki