FANDOM

Śpiewak
Sezon 7, odc. 89
Informacje podstawowe
Premiera 19.04.2012
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Czekolada
Następny odcinek Zabawa

Śpiewak - to osiemdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia pożycza Pluskwie swój nowy samochód, żeby ten pojechał na zakupy. Mateusz wybiera się z biskupem do Opatowa na koncert Witolda Lachmana. W czasie jazdy Waldek potrąca księdza Jacka, więc postanawia zabrać go do szpitala, bo wygląda na to, że duchowny skręcił kostkę. Żona Lachmana, Alicja, martwi się o niego. Biskup mówi Mateuszowi, że Natalia może pojechać z nimi do Opatowa. Gospodyni jest zachwycona. Po wizycie u lekarza Pluskwa decyduje się odwieść Jacka do domu. Żona Lachmana prosi jego menadżera Gajdę, żeby z nim porozmawiał. Waldek odprowadza Jacka do jego pokoju. Lachman przed koncertem wybiera się na spotkanie, a Alicja podejrzewa, że chodzi o kochankę. Biskup z Mateuszem i Natalią docierają do Opatowa. Do eminencji podbiega znajomy proboszcz. Lachman zaprasza swoją kochankę Dorotę Łaskę na koncert. Widzą to Natalia i Mateusz. Kochanka wyjawia Witoldowi, że jest w ciąży. Śpiewakowi to się nie podoba. Wieczorem, przed koncertem Natalia zauważa Możejkę. Menadżer Lachmana przychodzi do niego i widzi, że ten znowu pije. Artysta wyjawia mu, że chodzi o kochankę. Podczas występu zostaje wyłączony playback, co ujawnia, że Witold tak naprawdę nie może śpiewać. Przerażony wybiega z sali. Po wyjściu widzów na zewnątrz wybiega roztrzęsiona żona Lachmana i zaprowadza Oresta do pensjonatu. Okazuje się, że Witold prawdopodobnie strzelił sobie w głowę (miał pozwolenie na broń). Możejko pozwala wpuścić księdza do środka. Możejko dowiaduje się od Alicji, że je mąż półtora roku wcześniej stracił głos więc śpiewał z playbacku, ale wcześniej nie zdarzyła się podobna wpadka, a strzał usłyszała idąc w kierunku pensjonatu. Potem inspektor rozmawia z menadżerem denata, który wyznaje, że oprócz utraty głosu miał kłopoty finansowe i miał kochankę, która zaszła z nim w ciąże, jednak nie chciał się rozwodzić. Alicja prawdopodobnie domyślała się, że mąż miał romans. Żona Lachmana zwierza się proboszczowi, że nie wie jak dalej żyć bez męża, chociaż tan miał ją za nic. Mateusz próbuje podnieść ją na duchu. Na zdjęciu mężczyzny widać, że ten był leworęczny (broń znaleziono w prawej ręce). Orest ściąga Mietka do Opatowa. Następnego dnia Natalia znajduje książkę w samochodzie. Pluskwa orientuje się, że to księdza Jacka. Nocul i Możejko dostają telefon od Mateusza, który sugeruje im obejrzenie zdjęć z oględzin. Policjanci spotykają się z Dorotą, ale ta nie wie jeszcze o incydencie. Waldek oddaje Jackowi brewiarz i sugeruje mu żeby więcej rozmawiał z ludźmi. Łaska jest w szoku na wiadomość o śmierci Witolda i tym, że śpiewał z playbacku. Kobieta ostatni raz widziała kochanka dwie godziny przed koncertem. Mateusz spotyka się menadżerem Lachmana i pyta go czy artysta miał inne nałogi oprócz alkoholu. Mężczyzna twierdzi, że nie, a poza tym nie był zbyt blisko z Witoldem. Orest zauważa, że Lachman miał pistolet w prawej dłoni, a jest leworęczny, więc mogło to nie być samobójstwo. Możejko i Nocul uznają, że motyw miała żona denata i jego kochanka, więc decydują się przeszukać jego pokój. Policjanci z Opatowa prowadzą obserwację. Alicja jest oburzona podejrzeniami policji i twierdzi, że kochała męża i mimo, że ten miał kochankę nie mogłaby go zabić. Mateusz widzi jak menadżer Lachmana przekazuje pieniądze jakiemuś mężczyźnie. Tymczasem Mietek znajduje narkotyk. Alicja zostaje zatrzymana, czego świadkiem jest ksiądz, który przekazuje Orestowi numer rejestracyjny znajomego Gajdy. Policjanci ustalają, że auto należy do dilera Bogdana Zawojskiego. Menadżer przyznaje, że Lachman nie chciał płacić za kokainę, a całe długi spadały na niego, więc postanowił zabić artystę i upozorować samobójstwo. To Gajda wyłączył playback. Pluskwa chce pożyczyć kilka książek księdzu Jackowi.

CiekawostkiEdytuj

  • Mimo, że Lachman jest leworęczny podaje żonie kieliszek z winem prawą ręką. Z kolei przed występem trzyma kieliszek w lewej ręce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki