FANDOM

Śmierć na żywo
Sezon 4, odc. 48
Informacje podstawowe
Premiera 30.09.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Tajemnicze śledztwo
Następny odcinek Lot

Śmierć na żywo - to czterdziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Biskup prosi księdza Mateusza, aby ten poprowadził kilka audycji w Radiu Rytm. Duchowny zgadza się. Na pierwszej audycji spotyka DJ'a Johna Waltera. Natalii nie podoba się pomysł z występem księdza w radiu. Po audycji dochodzi do kłótni między Czarkiem a Wojtkiem, który właśnie został zwolniony z radia. Po powrocie proboszcza na plebanię Emilka, prosi go, aby mogła pójść na konkurs miksowania z Zosią Nocul. Na imprezie duchowny spotyka Mietka z córkami. Wojtek jest wściekły na Czarka. Gdy ksiądz z Emilką przychodzą na plebanię Natalia ma do nich pretensje, że tak późno wrócili. Czarek zostaje zastrzelony podczas prowadzenia audycji. Policjanci przejeżdżają na miejsce, a chwilę po nich Mateusz. Następnego dnia proboszcz odwiedza biskupa, który prosi go o jeszcze jedną audycję. Na komendę przybiega chłopak, który w nocy znalazł w rzece pistolet. W kościele odbywa się pogrzeb Czarka. Po mszy Możejko i Nocul przyjeżdżają po właściciela Radia Rytm, Olskiego. Na komisariacie inspektor pokazuje mu broń, która należy właśnie do Olskiego. Mężczyzna zaprzecza, aby miał coś wspólnego ze śmiercią Czarka. Przyznaje jednak, że nie zamknął szuflady z pistoletem. Do księdza przychodzi córka Orskiego, która podejrzewa Wojtka o zabójstwo. Chłopak był widziany feralnej nocy w okolicy radia. Proboszcz odnajduje go w barze. Chłopakowi nie jest szkoda kolegi, ale twierdzi, że go nie zabił. Chwilę potem przyjeżdżają Możejko i Nocul, którzy aresztują Wojtka. Na komendzie chłopak nie przyznaje się do winy, chociaż przez ofiarę stracił szansę na zrobienie kariery w stanach. Twierdzi, że gdy wszedł do radia Czarek był już martwy. Policjanci jednak mu nie wierzą. Mietek przychodzi na plebanię zagrać z księdzem w szachy i przy okazji opowiada mu o przesłuchaniu Wojtka. Następnego dnia Mateusz idzie do studia i rozmawia z właścicielem, który ma zamiar zamknąć radio. Gdy duchowny przejeżdża obok komendy zauważa karetkę. Nocul mówi mu, że Wojtek próbował się powiesić. Na plebanii mieszkańcy dyskutują na temat Wojtka i Czarka. Ksiądz ma plan, w który angażuje Piotra. Duchowny jedzie do szpitala, bo chce porozmawiać z Wojtkiem. Zapewnia chłopaka, że mu wierzy. Na plebanii Piotr słucha radio, ale nie chce zdradzić Natalii dlaczego. Mateusz prowadzi swoją ostatnią audycję z Sylwią Olską, córką właściciela. Mietek zastanawia się, skąd Wojtek wziął samochód, którym miałby pojechać nad rzekę. Do radia dzwoni Piotr i co ksiądz powiedziałby zabójcy Czarka. Pod wpływem odpowiedzi kapłana Sylwia przyznaje się do morderstwa. Po chwili do radia przyjeżdżają policjanci. Olska wyznaje, że była w związku z Czarkiem, ale gdy ten postanowił wyjechać do Bostonu bez niej zabiła go. Jej ojciec zdecydował pozbyć się broni. Sylwia zostaje aresztowana. Walter przychodzi do księdza Mateusza i proponuje mu pracę w radiu w Bostonie, ale duchowny grzecznie odmawia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki