FANDOM

Ślady przeszłości
Sezon 12, odc. 148
Informacje podstawowe
Premiera 04.09.2014
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Oskarżony
Następny odcinek Magiczne zwierciadło

Ślady przeszłości - to sto czterdziesty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Podczas zakupów Natalia spotyka swoje fanki, które proszą o autograf. Architekt i kolekcjoner Daniel Rozen ogląda kamienicę, która miałaby być przerobiona na muzeum. Pomysł uważa za dobry. Jego uwagę zwraca przechodzący złodziej, który dwa lata wcześniej okradł jego mieszkanie i niedawno wyszedł z więzienia. Możejko przeżywa śmierć swojego psa. Nocul próbuje go pocieszyć. Daniel przychodzi na plebanię, żeby obejrzeć relikwiarz, który Mateusz dostał od kolekcjonera. Ekspertyza zajmie ok. 2-3 dni. Przy okazji architekt opowiada o budowie muzeum. Później Rozena zaczepia jego była partnerka, Beat, która go zdradziła i Daniel z nią zerwał. Kobieta chce, żeby do niej wrócił, ale ten stanowczo odmawia. Rozen spotyka się z Krzysztofem Górą odpowiedzialnym za budowę muzeum. Orest dzwoni do Mietka i pyta go czy powinien zadzwonić do Darii i poprosić o spotkanie, gdy nagle kobieta do niego dzwoni. Rano inspektor mówi przyjacielowi, ze Daria ma wyjazd służbowy i zostawi u niego Dominika. Postanawia kupić synkowi wóz policyjny. Niespodziewanie gosposia Daniela znajduje jego ciało. Sprzedawca w zabawkowym pokazuje Orestowi znikający długopis. Nagle inspektor dostaje telefon, że doszło do zabójstwa, więc szybko kupuje samochód i długopis. Natalia ma problemy z zalogowaniem się na skrzynkę mailową. Babcia pomaga jej. Lekarz sądowy stwierdza, że przyczyną zgony było uderzenie w tył głowy. Gosposia mówi, że wszystkie skarby Daniela zniknęły, oprócz tych najcenniejszych, trzymanych w sejfie. Nocul mówi szefowi, żeby pojechał po Dominika. Inspektor daje synowi wóz policyjny. Gosposia nie jest w stanie stwierdzić, czy coś z sejfu zginęło. Daria oznajmia Orestowi, że Dominik zostanie u niego przez rok. Dwa lata wcześniej do Rozena włamali się Bogdan Florek i Norbert Kolski. Ten drugi niedawno wyszedł z więzienia. Możejko tłumaczy Dominikowi, że Watson zdechł. W samochodzie ofiary Gibalski znajduje jego telefon. Babcia zauważa na skrzynce Natalii oferty randek. Możejko w końcu mówi Dominikowi, że jest jego ojcem. Inspektor rozmawia z podwładnym o ustaleniach. Następnego dnia Mietek przychodzi do księdza i mówi mu o zabójstwie Daniela. Dowiaduje się również o relikwiarzu. Marczak i Paruzel próbują przesłuchać Florka, ale ten nie ma zamiaru z nimi rozmawiać. Mietek i Gibal przyjeżdżają do Krzysztofa. Gdy Natalia z Piotrem idą na zakupy, kościelny zaczyna zwracać uwagę fanów na Natalię. Góra mówi policjantom o kłótni denata z Beatą, oraz, że ten zobaczył na ulicy Kolskiego. Dominik wypróbowuje znikający długopis. Orest postanawia zapisać go do szkoły. Mateusz wysyła aspirantowi zdjęcia relikwiarza. Przemek oznajmia, że Beata Jaworska przyszła na komendę, żeby spotkać się z inspektorem. Kobieta mówi, że chce pomóc policji, bo bardzo kochała Daniela. Wieczorem Nocul przychodzi na plebanię, gdzie ksiądz zwraca uwagę na listę zakupów znalezioną w mieszkaniu ofiary, na której są produkty nieodpowiednie dla cukrzyka, papierosy i alkohol (denat nie palił i nie pił), więc mógł ją zgubić zabójca. Paruzel i Marczak zatrzymują Kolskiego i jego wspólnika. W jego furgonetce znajdują mnóstwo pudeł z papierosami. Zatrzymany twierdzi, że nie zabił Daniela, ale Mietek mu nie wierzy. Odciski z listy zakupów nie należą do notowanej osoby. Na zdjęciach z domu ofiary proboszcz zauważa czerwony notes. Duchowny przyjeżdża z Noculem do domu, ale okazuje się, że notes jest pusty. Orest wkłada go do zamrażarki i zapiski się pojawiają (tak działa długopis, który wcześniej kupił dla Dominika). Widać tam zapiski dotyczące korupcji. Góra zostaje ściągnięty na komendę, gdzie okazuje się, że to jego odciski są na liście zakupów. Inwestor przyznaje, że Daniel go nakrył, więc próbował przekupić i jego, a gdy to nie poskutkowało uderzył go relikwiarzem w tył głowy, a rzeczy ukradł, żeby upozorować włamanie. Do Natalii przychodzi Śmieszkowski, który jest wydawcą i proponuje jej, żeby napisała książkę kucharską.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki